Iskolánk fenntartója:

 

Iskolánk működtetője:

 


Iskolánk a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Akkreditált Kiváló Tehetségpontja

 

 

 

 


NTP-AMI-14-0015

Zene - Mozgás - Fény

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iskolánk partnerei:

Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem

 

 
 
 
 
 
 
Magyar Zeneiskolák
és Művészeti Iskolák Szövetsége
 
Zenetanárok Társasága
 
Eötvös10 Közösségi
és Kulturális Színtér
 

 

 

 

 

 

 

 

Iskolánk támogatói:

bpv Jádi Németh Ügyvédi Iroda

 

 

 

Hírlevél

A Tehetséghidak Programról

Magyarország tehetséges fiataljait köti össze az EU-s támogatással induló Tehetséghidak Program. December 15-től folyamatosan jelennek meg a program felhívásai. A Tehetséghidak 2014 nyaráig két milliárd forinttal támogatja a fiatal tehetségeket.
 
Az Európai Unió támogatásával a Tehetséghidak Program keretében a közoktatásban és a civil szektorban működő tehetségsegítő programok juthatnak összesen mintegy két milliárd forintnyi forráshoz. Az Új Széchenyi Terv részeként, a MATEHETSZ (Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége) gondozásában megvalósuló Tehetséghidak Program 2013 januárjától 2014 nyaráig kínál vonzó lehetőségeket a tehetséges fiatalok számára, együttműködve a velük foglalkozó pedagógusokkal, pszichológusokkal és a szülőkkel. A MATEHETSZ a 2011-ben sikeresen zárult Magyar Géniusz Program tapasztalataira és a Tehetségpontok közel ezer intézményt számláló hálózatára támaszkodva kezdi meg a Tehetséghidak Program megvalósítását. A program felhívásai 2012. december 15-étől folyamatosan jelennek meg a program honlapján.
 

Tehetségpont-partnereink

A magyar hangszeres zeneoktatás, a Kodály-módszer, mint hungarikum védelmére és őrzésére, a tehetség ezen belül a speciális zenei tehetség kutatása és gondozása céljából a Tóth Aladár Zeneiskola tantestülete Tehetségpontot hozott létre.
 
Együttműködünk a következő szervezetekkel és intézményekkel:
 
- Tóth Aladár Alapítvány
- Bartók Béla Zeneművészeti szakközépiskola
- Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
- Magyar Zeneiskolák és Művészeti Iskolák Szövetsége, fővárosi pedagógiai szolgáltatás
- EMB Zeneműkiadó
 

„Kistanárok” és „nagy öregek” a hangszeres órákon

A TAZI, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem gyakorlóhelye vesz részt a jövő tanárainak szakmai felkészítésében: kiváló mentortanárai abban mutatnak mintát, hogyan lehet a hangszeres zeneoktatást igazán jól művelni. Vajon mit lehet ebből valójában megtanítani? – erről beszélnek négyen a TAZI mentortanárai közül. 
 
Annak idején elődünk, a Fodor Zeneiskola a Zeneakadémia előkészítő tagozataként jött létre – növendékei az akadémiai tanárok előtt vizsgáztak, és aki jól megfelelt, egyből felvételt is nyerhetett a Zeneakadémiára. Ma a Tóth Aladár Zeneiskola, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem gyakorlóhelye vesz részt a jövő tanárainak szakmai felkészítésében: kiváló mentortanárai abban mutatnak mintát, hogyan lehet a hangszeres zeneoktatást igazán jól művelni. 
 
- Az igazán jó tanár mindig meg akar újulni. Nincs egy módszere, hanem sok-sok eszköze, amelyekkel nem rutinból bánik – hangsúlyozza Magyar Margit igazgató. - Azt veszi elő, amelyik éppen az adott helyzetben és az adott növendéknél a leginkább célravezető. De ez az eszközkészlet nem születik meg magától és azonnal. A TAZI-ban 110 éve jelenség a fiatal tanárjelölt, aki beül a hangszeres órák intim, kétszemélyes világába, és előbb tanul, majd tanít. Valamikor ezekben az első tanári tapasztalatokban alapozódik meg a további pályájuk – eldől, hogy mennyire tudnak figyelni, és figyelmet felkelteni, együttműködni és valami tudásmorzsát átadni. Ha ebben sikeresnek érzik magukat, akkor megmaradnak a pályán, és lassan, a maguk keservén megszerzik és csiszolgatják azokat az eszközöket, amelyekből itt az idősebb és tapasztalt mentortanárok ízelítőt mutatnak. A tapasztalt kollégák felelőssége tehát nagyon komoly: legelsősorban is azt kell megmutatniuk, hogy a zenetanítás mennyire szép és vonzó feladat.
A tanár képzés az utóbbi években átalakult, a gyakorlóhelyi feladatokat három szakaszban sajátítják el a „kistanárok”. Az első a hospitálási időszak: heti két órában megismerkedhetnek a zeneiskola működésével – látogatják az órákat, megismerik az adminisztrációt, a vonatkozó törvényeket, a tantervi programokat, részt vesznek értekezleten, stb. A gyakorlat második szakaszában már kisebb tanítási feladatokat is vállalnak.
A harmadik szakasz a mesterképzés második félévében indul: ekkor az egyetemre már nem nagyon járnak be, ekkor írják a szakdolgozatot, készülnek a vizsgáikra, és a heti 7 órából 3-4 a tanításé, a többi időt pedig a konzultáció és a hospitálás teszi ki.

Miért szeretem a hangszerem?

 

Zeneismeret órarendek

 

Hírmondó archívum

 

Hallgass zenét, olvass róla!

 

Fórumozz, kérdezz tőlünk!

 

Hogyan válassz hangszert?