Mit tanítunk

Tanáraink és a választható hagszerek

 

 

 

Hírek, sikerek

Tudnivalók, aktualitások, versenyek, díjazottak

 

Eseménynaptár

Koncertek, események napi bontásban                

Gyakorlóhelyi infó

Tanárjelölteknek: hospitálás, gyakorlati tanítás

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iskolánk fenntartója:

 

Iskolánk működtetője:

 


Iskolánk a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Akkreditált Kiváló Tehetségpontja

 

 

 

 


NTP-AMI-14-0015

Zene - Mozgás - Fény

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iskolánk partnerei:

Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem

 

 
 
 
 
 
 
Magyar Zeneiskolák
és Művészeti Iskolák Szövetsége
 
Zenetanárok Társasága
 
Eötvös10 Közösségi
és Kulturális Színtér
 

 

 

 

 

 

 

 

Iskolánk támogatói:

bpv Jádi Németh Ügyvédi Iroda

 

 

 

Hírlevél

Bejelentkezés

Bemutatkozunk azoknak is, akik még sosem jártak a TAZI-ban

 

 

 

Hivatalos nyári nyitvatartási és ügyeleti rend:

2017. június 16. és július 1. között a részleges nyitvatartási idő az iskola székhelyén: hétfőtől péntekig, 8.00 és 17.00 óra között.

2017. július 3. és augusztus 18. között ügyeleti napokon lesz nyitva az iskola: július 5-én, 19-én, augusztus 2-án és 16-án 8.30-tól 15.30 óráig. A nyári ügyeleti napokon személyes hivatali ügyintézés - 9.00 és 13.00 óra között -  a kijelölt időszakokban intézkedési jogkörrel megbízott kollégák munkarendje szerint lesz.
2017. július 10. és augusztus 14. között a nyári feladatok, karbantartási munkák végzésének idején előzetes egyeztetés szerint lesz nyitva az épület. A munkálatok ideje alatt az iskola épülete építési területnek minősül, az építés ideje alatt csak az arra jogosultak tartózkodhatnak az épületben.

2017. augusztus 21. és 25. között a részleges nyitvatartás ideje: 8.30-tól 16.00 óráig, augusztus 28. és 31. között 8.00-tól 17.00 óráig.

2017. szeptember 1-jétől teljes nyitvatartással működik az iskola: hétfőtől péntekig 8.00-tól 20.00 óráig, szombaton 8.00-tól 14.00 óráig.

 
Térítési és tandíj befizetési időpontok a 2017-2018. tanév I. félévére:
2017. szeptember 4. és 7. között az iskola székhelyén fizetik térítési illetve tandíjukat a hangszeres és csoportos főtárgyas növendékek a főtárgy tanárnál történő jelentkezéssel egy időben (a beosztás egy későbbi időpontban olvasható). 

 
Megvásárolható a Tóth Aladár Alapítvány által kiadott interjúkötet
 

Kohán István kapta idén a Tóth Aladár-díjat

Tanári közösségünk minden évben szavaz arról, ki a legérdemesebb az adott tanévben a Tóth Aladár Alapítvány díjára. Idén a többség Kohán István klarinéttanárnak ítélte a Tóth Aladár-örökösöknek köszönhetően pénzjutalommal is járó djat. Az elismerésre olyan tanáraink kaphatnak jelölést, akik legalább 20 éve dolgoznak a Tóth Aladár Zeneiskolában, és kiemelkedő közösségi munkát végeznek.

Kohán István 1985-ben szerezte meg klarinéttanár- és kamaraművész diplomáját a Liszt Ferenc Zeneakadémia Budapesti Tanárképző Intézetében, azóta iskolánk klarinéttanára, referenciaintézményi mentortanár.

Egyéni hangszeres órái mellett az Ifjúsági Zenekar és a Klarinétzenekar egyik vezetője.

Növendékei közül sokan választottak zenei pályát, versenyeredményeik is kiválóak: a budapesti és az országos klarinétversenyeken sorra nyernek díjakat, tanáruk pedig felkészítő tanári különdíjat.

Tanári munkája mellett tagja a Budapesti Operettszínház zenekarának és a Budapest Klezmer Band-nek.
Munkásságáért a Magyar Tudományos Akadémia Kodály-díjjal jutalmazta 2000-ben, „Az év Rádiós koncertjéért” Emerton díjat kapott 2005-ben, ezen kívül a Liszt Ferenc Kamarazenekar és a Budapest Klezmer Band tagjaként Artisjus-díjat vehetett át. 2015-ben Prima Primissima-díjat kapott.
Pestszentlőrinctől és Terézvárostól is a Kiváló Pedagógus díjra tartották érdemesnek.
 
Kohán István így beszél mentortanári tapasztalatairól.
 

Növendékeink az Országos Szolfézsversenyen

Három növendékünk dicsőséget szerzett iskolánknak a XII. ORSZÁGOS KODÁLY ZOLTÁN SZOLFÉZS- ÉS NÉPDALÉNEKLÉSI VERSENY Debrecenben megrendezett döntőjében. Tanáruk, Magyar Margit felkészítő tanári díjat kapott.

Kocsis Bálint nemcsak kiemelkedő zongorista, de a szolfézsversenyen is remekelt: korosztályában a II. díjat kapta.

 

Fekete Sarolta népdal lapról énekléséért érdemelte ki a különdíjat.

 

 

Juhos Fanni is nagyon szépen szerepelt a szolfézsverseny országos döntőjében, 8. helyezett lett. 

Mindhármuknak örömmel gratulálunk!

Továbbá Magyar Margit igazgatónak is, akinek a szolfézstanári munkáját felkészítő tanári díjjal jutalmazta a zsűri.

 

Miért szeretem a hangszeremet? - Válaszol: Babai Aletta Borbála (szaxofon)

Sorozatunkat azért indítottuk, hogy aki szereti a hangszerét, szeresse még jobban, erősödjön meg választásában. Aki küzd a hangszertanulással, és nem érzi magáénak a hangszert, kedvet kapjon a váltáshoz. Annak a szülőnek pedig, aki tanácstalan, hogy mit válasszon előképzős gyermekének májusban (a gyermekkel egyetértésben), inspirációt kínálhatnak ezek a személyes vallomások.
 
Babai Aletta Borbála az Erkel Ferenc Általános Iskola tanulója, 13 éves. Nemrég az egész ország megismerhette a Virtuózok című komolyzenei tehetségkutató műsor versenyzőjeként.
Bori 3 éve Szoucsek Szilveszter növendékeként tanul zeneiskolánkban. 2016 novemberében a háromévente megrendezésre kerülő Országos Szaxofonversenyen (ez volt a VI. és Pomázon rendezték) korcsoportjában I. helyezést ért el. Csapatban is nagyon jól muzsikál, az idén április végén megtartott zenekari versenyen a klarinétzenekarral, valamint a nép-, és társaséneklési versenyen is I. díjat nyert csapatával.
 
Mi az első élményed a szaxofonnal?
 
7-8éves lehettem, mikor először meghallottam a hangját az iskolánk udvarán, akkor felálltam a padra, megnéztem a hangszert, és azonnal megtetszett. Ez a 21. kerületi Kazinczy Ferenc Általános Iskolában volt, oda jártam. Valakinek órája volt éppen, és nyitva volt az ablak. Év végén, amikor a furulyaanyagot elvégeztem, és a tanárom szólt, hogy választhatok hangszert, akkor a szaxofont választottam.
 
Honnan volt benned egyáltalán a fúvós hangszerek szeretete?
A szüleim szerették volna, hogy furulyázzak. Illetve először felmerült bennük a cimbalom és a gitározás ötlete, de ezekhez nem volt kedvem. A furulyát választottam. Még egészen kicsi voltam, óvodába jártam akkor.
 
Apukád hajdan gitározott, ez kiderült a Virtuózok adásából. Még mindig előveszi olykor a hangszerét?
Nyaranta ritkán gyakorol, mert nincs ideje. A hosszú téli estéken viszont sokat zenélünk és énekelünk együtt már kiskorom óta. Ez egyfajta hagyomány a családunkban, mindenféle dalokkal készülünk a kis családi karácsonyunkra.
 
Hobbizenész volt, vagy régebben zenei pályára készült?
Nem készült zenei pályára, csak úgy szeretett gitározni, 4 évig jazz-gitározni tanult és fiatalabb korában néhány évig egy beat-zenekarban játszott. Apukám fontosnak tartotta, hogy mi is tanuljunk zenét. A bátyám zongorázik.
 
Szoktatok hármasban játszani?
Szoktunk, de ritkán. Kettesben a bátyámmal viszont egyszer karácsonyra készítettünk a családnak egy közös „meglepetés CD”-t, úgy, hogy a hangszeres játékunkat felvettük és rögzítettük CD-re.
 
A szaxofontanulás már az elején is jól ment? Könnyű volt például megfújni?
Először nem is volt hangszerem, aztán vettünk egy használt Yamahát. Először azt tanultuk meg, hogyan kell összerakni, úgyhogy amíg az nem ment 98 százalékosan, addig nem is fújhattam meg. Az akkori tanárom azt mondta, hogy csakis ezt gyakoroljam.

Bővebben...

Miért szeretem a hangszeremet? - Válaszol: Pintácsi-Farkas Viktor (jazz-basszusgitár)

Sorozatunkat azért indítottuk, hogy aki szereti a hangszerét, szeresse még jobban, erősödjön meg választásában. Aki küzd a hangszertanulással, és nem érzi magáénak a hangszert, kedvet kapjon a váltáshoz. Annak a szülőnek pedig, aki tanácstalan, hogy mit válasszon előképzős gyermekének májusban (a gyermekkel egyetértésben), inspirációt kínálhatnak ezek a személyes vallomások.
 
Pintácsi-Farkas Viktor jelenleg a szigetszentmiklósi József Attila Általános Iskola nyolcadikos tanulója. Heti kétszer jár a Tóth Aladár Zeneiskolába jazz-basszusgitár órákra, tanára Csuhaj-Barna Tibor, illetve jazzelméletet, jazztörténetet, valamint hallásfejlesztést is tanul nálunk. Szeptembertől a Bartók konzi jazz tanszakának hallgatója lesz. 

Hogyan kezdett érdekelni a jazzgitár?

Rövid ideig tanultam dobolni egy könnyűzenei dobtanárnál, és énekeltem, egészen kis koromtól, hobbiból. Anyukám énektanár és énekesnő, és a családomban hagyomány, hogy ha találkozunk, szórakozásból énekelünk. Valahogy odakerültem a Gitármánia nevű zenei táborba, amit mindig Szolnokon rendeznek meg, és nagyon klassz az egész. Ott legutóbb összeraktak néhányunkat, hogy csináljunk együtt zenekart, én doboltam, énekeltem, és volt ott néhány 18 év körüli srác, akik játszottak basszusgitáron. Nem emlékszem már, miért épp a basszusgitár tetszett meg, de rájöttem, hogy az nem csak kísérő hangszer, lehet vele szolisztikusan is játszani. Borzasztóan tetszik a mély hangszíne, a vastag húrjai…

Milyen klasszikus alapképzettséget szereztél, mielőtt a jazzgitárt elkezdted volna?

Zongorát tanultam a szigetszentmiklósi zeneiskolában, de pár évet ki is kellett hagynom, meg nem is igazán szerettem. Nem az én világom a kottából való muzsikálás, jobban szeretem az improvizatív stílusokat és a könnyűzenét, a rockot, a metált, a punk zenét.

Melyek a kedvenc zenekaraid?

Sok van. Nagyon szeretem a Nirvanát, sok punkzenekart, a Led Zeppelint, hallgatok elektronikus zenét is… 

Bővebben...

Merre hány méter a 60 ECK?

Vajon  eszik vagy isszák az ECK-et?

Aki sürgős választ szeretne kapni e kérdésünkre, továbbá kíváncsi, hány éves tanárunk, Eckhardt Gábor, az keresse fel a Tanáraink másik arca menüpontot, és tegye szabaddá a május 7-i vasárnap estéjét.

 

Miért szeretem a hangszerem?

 

Zeneismeret órarendek

 

Hírmondó archívum

 

Hallgass zenét, olvass róla!

 

Fórumozz, kérdezz tőlünk!

 

Képtár - aktuális képek

aktualisaktualisaktualisaktualisaktualisaktualisaktualisaktualis

Hogyan válassz hangszert?