Az Oktatási Hivatal Bázisintézménye, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem gyakorlóhelye

Mit tanítunk

Tanáraink és a választható hagszerek

 

 

 

Hírek, sikerek

Tudnivalók, aktualitások, versenyek, díjazottak

 

Eseménynaptár

Koncertek, események napi bontásban                

Gyakorlóhelyi infó

Tanárjelölteknek: hospitálás, gyakorlati tanítás

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iskolánk fenntartója:

 

1968-tól iskolánk fenntartója,

2013-tól működtetője:

 


Iskolánk a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Akkreditált Kiváló Tehetségpontja

 

 

 

 


NTP-AMI-14-0015

Zene - Mozgás - Fény

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iskolánk partnerei:

Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem

 

 
 
 
 
 
 
Magyar Zeneiskolák
és Művészeti Iskolák Szövetsége
 
Zenetanárok Társasága
 
Eötvös10 Közösségi
és Kulturális Színtér
 

 

 

 

 

 

 

 

Iskolánk támogatói:

bpv Jádi Németh Ügyvédi Iroda

 

 

 

Hírlevél

Bejelentkezés

Zeneiskolánk rendezi meg decemberben a III. Országos Jazz-zenei Versenyt.

 

Ifjú jazz-muzsikusok, kezdjetek el készülni!

A verseny időpontja: 2017. december 8-9. A versenykiírás itt olvasható.

A jelentkezési lap itt tölthető le.

 

 


 

 

 

Kalandok Hangszerországban

Szeretettel várunk minden zeneszerető kisgyermeket baba-mama foglalkozásainkra a 2017-2018. tanévben is!

A bábos hangszerismertetőket Katona Dóra csellótanár vezeti mondókákkal, dalokkal a 2-től 5 éves korosztály számára.

 

Időpontok az I. félévben: szerdai napokon 16.30-17.00 óráig. 2017. október 18., november 8., 22., december 6., 13.

Helyszín: a 210. terem

 
Megvásárolható a Tóth Aladár Alapítvány által kiadott interjúkötet
 

Felvételizni lehet a New York-i Bard College Zeneművészeti Konzervatóriumba

A  Bard College Zeneművészeti Konzervatóriuma (New York, U.S.A.) 2017. november 5-én felvételi elő-meghallgatásokat tart Budapesten, korlátozott számú jelentkezők részére. Jelentkezési határidő: 2017. november 1.
 
Akiket keresnek: 
1.      Elsősorban középiskolából idén (2017-2018), vagy korábban érettségiző fiatal tehetségeket a következő hangszerekből: brácsa, bőgő, fagott, trombita, harsona, kürt, tuba, ütőhangszerek, hegedű, zongora, hárfa, fuvola, klarinét.
2.      Már lediplomázott fiatal zenészeknek lehetősége van a következő tanszakokon, kétéves (Advanced Performance Studies) képzésen részt venni: brácsa, bőgő, fagott, trombita, harsona, kürt, tuba. 
3.      M.A. Diplomás zongoristák jelentkezhetnek a Bard „Piano Fellowship” programjára, ahol intenzív korrepetitor-képzésen vesznek részt, kérjük Mr. Frank Corlissnál jelentkezzenek. (lásd a Bard Conservatory honlapja).
 
Az előfelvételi meghallgatásoknak nincs kötött repertoárja, szabadon választhatóak a darabok, de mindenkitől legalább egy gyors, technikás és egy lassú tételt várnak. A felvételizők készüljenek két különböző karakterű darabbal vagy tétellel, lehetőleg eltérő zenetörténeti korokból. Zenei részletek előadása is megengedett.  Zongorakísérőről a jelentkezőknek kell gondoskodniuk!

Miért ne játszhatnál te is az Európai Ifjúsági Zenekarban?

Október 30-ig várják 16 és 26 év közötti (1991. január 1. és 2001. december 31. között született) fiatal zenészek jelentkezését az Európai Unió Ifjúsági Zenekarának (EUYO) 2018-as évadára. 
 
 
A meghallgatásra 2017. november 18-19-én (szombaton és vasárnap) kerül sor a budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen.
 
A kitöltött és aláírt jelentkezési lapokat szkennelve legkésőbb 2017. október 30-ig lehet elküldeni az This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. e-mail címre.
 
A jelentkezési lap és a meghallgatás kötelező anyaga megtalálható a Kreatív Európa Iroda honlapján, az EUYO menüpont alatt:
 
Az EUYO-ról bővebb információ itt olvasható.
 

"Régizene napjainkban"

2017. október 27-28-29-én 10.00 és 17.00 óra között kerül sor iskolánkban az akkreditált pedagógus továbbképzésre, melyet elsősorban zene- és énektanárok, de minden érdeklődő számára rendez a Metronom Közhasznú Nonprofit Kft.

Az elméleti és gyakorlati képzés témái lesznek többek között:  régi hangszerek, hangszertípusok, korabeli kották, notáció, hangolás (temperálás), intonáció, hangnemkarakterisztika, szövegszerűség és retorika a barokk zenében.

 

Előadók: Tóth Emese Gyöngyvér - szoprán, cimbalom, Hegyi Barnabás - kontratenor és Bánfi Balázs furulyaművész.

A 30 órás képzésre 2017. október 25-ig lehet jelentkezni a www.metronomkepzes.hu oldalon (plakát).

 

"Közeleg a verseny?" - továbbképzés zeneiskolánkban

Hargitai Imre és Monostori Gábor zongoraművészek, valamint Stachó László zenepszichológus kurzusai elsősorban  az V. Nemzetközi Bartók Béla Zongoraversenyen és a VIII. Ferenczy György Zongoraversenyen induló növendékeknek és tanáraiknak kívánnak segítséget nyújtani a felkészüléshez. A képzés során  többek között hatékony figyelemirányítási módszerekkel, stratégiákkal ismerkednek meg a résztvevők. Elsődleges cél a bemutatott mű értelmezése, zenei összefüggéseinek megértetése a játszó növendékekkel.

A 2017 őszén rendezett előadások és mesterkurzusok időpontjai a következők:
2017. szeptember 27.szerda, 9.30-14.00 óra - Mesterkurzus

Előadó: Hargitai Imre zongoraművész, az Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem docense, a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskola és Gimnázium tanszakvezető tanára (1. kép)
2017. október 11. szerda, 10.00-14.00 óra - Előadás

Stachó László zenepszichológus, az LFZE Kodály Intézetének tudományos munkatársa, a Szegedi Tudományegyetem Zeneművészeti Karának oktatója (2. kép)

2017. október 25. szerda, 9.30-17.00 óra - Mesterkurzus és előadás

Monostori Gábor zongoraművész, a Szent István Király Zeneművészeti Szakgimnázium és AMI igazgatóhelyettese (3. kép)

2017. november 11. szombat, 9.30-14.00 óra - Mesterkurzus

Előadó: Hargitai Imre zongoraművész


A kurzusokra lehet passzív hallgatóként (jelentkezési lap), vagy növendékek indításával aktív hallgatóként (jelentkezési lap) is jelentkezni. A jelentkezéseket várjuk a This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. e-mail címen. Az induló növendékek műsorának leadási határidejét a jelentkezési lapon olvashatják.

További információk: www.mzmsz.hu. A képzések plakátja itt tekinthető meg.

 

Nyári tábor Szilvásváradon

Június második felét nem csupán az teszi az év egyik legszebb időszakává, hogy elkezdődik a nyári szünet, hanem az is, hogy ilyenkor van zeneiskolai életünk egyik legintenzívebb hete: a nyári tábor, melynek idén is Szilvásvárad adott helyet. Gyerekek és tanárok egyaránt sok-sok élménnyel és a jó fáradtság érzésével tértek haza. Beszámolónkban képekben és az ott készült videó-felvételekkel is ízelítőt mutatunk ezekből az élményekből.

A táboroztató tanároknak már előtte megkezdődött a munka: nemcsak a szervezéssel, hanem a tábori feladatok megtervezésével, a feldolgozni kívánt művek kiválasztásával, vázolja az előkészületeket Kiss Anna táborvezető.

- Három olyan darabot is vittünk, amelyekben az összes növendék szerepet kaphatott. Ezek közül kiemelkedő jelentőségű annak az Izlandon élő zeneszerzőnek az operája, aki a budapesti Zeneakadémián tanult - Gunnstein zeneelmélet-tanárunknak, Serei Zsoltnak a tanítványa volt. A teljes művet elő fogják adni később növendékeink, most csak egy részt tanultak meg belőle. A Trónok harca és a Peter Gun című filmek muzsikájáról is úgy éreztük, szeretni fogják a gyerekek. Ezeken kívül az egyes hangszercsoportok - a gitárosok, fúvósok, ütősök illetve a zongoristák - vezetői is vittek olyan műveket, amelyekkel jól lehetett gyakorolni a kamarázást. Ehhez a nagy műsortervhez a zárókoncertig mindössze öt nap állt rendelkezésünkre, úgyhogy nagyon bele kellett húzni a munkába. A tábor "ismerkedési esttel" indult, ahol a gyerekek mindjárt csapatokat alkottak, kapitányokat választottak, és olyan feladatokat kaptak, amelyekkel már el is kezdtük tanítani nekik az opera ritmus tekintetében legnehezebb néhány ütemét. Az egyes csapatok saját indulót írtak bemutatkozásképpen, nagyon vicces szövegekkel, ez hamar megteremtette azt a jó hangulatot, amely összekovácsolta a csapatokat. Úgyhogy még a nagy kamaszoknak sem volt kifogásuk az ellen, hogy az opera próbájához jelmezekbe kellett öltözniük.

Idén elmaradt a reggeli torna, csak Liget Regina reggeli futásaihoz csatlakoztak néhányan a sportosabbak közül. De ismét végigjárta a csapat a Szalajka-völgyet, körbesétálta a Fátyol-vízesést, fára mászott, patakba gázolt, állatokkal barátkozott, úgyhogy nem volt hiány testmozgásban sem. De a közös munkán kívül a legnagyobb élményt nyilván a spontán együttlét jelentette: kisebb-nagyobb csapatokba verőve élvezték a gyerekek a szabadságot és egymás társaságát. Kiss Anna körül már az első este összeverődött - a Falk Art Fórumon Kiss Anna Énekegyüttesnek keresztelt - szokásos kis éneklős csapata, és ismét új dalokat kértek.

 A társaság többi része is fáradhatatlan volt: délelőtt zajlottak a szólampróbák, ebéd után a szokásos "boltjáratra" indultak a nasira éhes kicsik és kamaszok, majd elkezdődött az aulában a "tutti-próba".

Este, vacsora után általában még egyet próbáltak, persze azt sem bánták, ha a tanárok néha megkönyörültek rajtuk, és engedték őket kicsit bandázni vagy akár a telefonjaikat nyomkodni. Fél 10-ig tartottak a programok, majd egy gyors pótvacsi után megpróbáltak éjszakai nyugovóra térni - kinek mikor sikerült.

Persze azért, hogy ne menjen minden zökkenőmentesen, idén is volt kisebb baleset - egy kislánnyal, "akivel mindig történik valami", meg egy másikkal, akivel csak néha -, de megúszták az egy hetet ezzel a két bokaficammal. Volt szobaszemle is, amikor megpróbáltak némi szigort mutatni a tanárok, erre különösen a lányszobák megtekintésekor volt szükség.

A tábor két legnagyobb eseménye kétségkívül a ki mit tud illetve a zárókoncert volt. Az előbbin igancsak bajban volt a növendékekből álló zsűri, hogy kiket emeljen ki értékeléskor.

- A ki mit tud számomra - és gondolom, tanártársaimnak is - azért nagy élmény, mert itt új oldalukról ismerhetjük meg a gyerekeket. Csak bámultunk, hogyan tud Taylor Sol Nadia jazzt énekelni, Borsos Ági kolléganőm lánya a barátnőivel táncolni, Paszternák Hanna mesét mondani - hogy csak néhányat említsek a sok remek produkció közül. Ami azt illeti, idén sem aludtunk sokat, de szerintem ez nem is baj, legalább volt időnk arra, hogy nagyszerűen érezzük magunkat együtt. Jól sikerült a zárókoncert is, bár kevés szülő jött el, de a gyerekeknek nem is volt szükségük nagy közönségre ahhoz, hogy mindent beleadjanak. Számomra a legnagyobb élmény a nagyokkal való munka volt. Szándékosan nem kerestem őket én, hogy lássam, van-e kedvük az esti éneklésekhez, de ez nem is volt számukra kérdés - már az első este megkerestek, és az utolsón pedig biztosítottak arról, hogy "szeptemberben folytatjuk". Ugyanez érvényes minden másra is: szeptemberben találkozunk.

A Kovács-apuka jóvoltából kitűnő minőségben megtekinthető az egy hetes tábori munka eredménye:

A Kovácsné Szabó Zsuzsa vezette Gitárzenekar 1.  2. 3. 4. 5.  produkciója, 

a Zalaba Gyöngyi vezette Fuvolazenekar,  Kiss Anna énekegyüttesének műsora,

valamint a Simai László vezette Fúvószenekar ütős-táncos száma.

A tábor művészeti vezetője Kohán István volt, az ő vezényletével hangzott el az Ifjúsági Zenekar előadásában Gunnstein Százszorszép operájának egy részlete. A kórus szólamait Kiss Anna és Kertész Rita tanította be és állította színpadra.

ATrónok harcát és a Peter Gunt Liget Regina vezényelte,

a zongoristáknak Hollóné Tóth Réka és Kertész Rita tanította be a négykezeseket,

Véghelyi Kriszta és Borsos Ágnes foglalkozott a vonószenekar tagjaival,

nagyszerűen szerepeltek Holló Miklós ifjú ütősei,

és Kohán István Klarinétzenekara.

A nyári tábor képeiből válogatott 66 fotó itt tekinthető meg.

 

Miért szeretem a hangszerem?

 

Zeneismeret órarendek

 

Hírmondó archívum

 

Hallgass zenét, olvass róla!

 

Fórumozz, kérdezz tőlünk!

 

Képtár - aktuális képek

aktualisaktualisaktualisaktualisaktualisaktualisaktualisaktualis

Hogyan válassz hangszert?